Kunders lojalitet mäts på olika sätt

Då kundlojalitet mäts krävs det att man tittar på både kunders känslor och handlingar. Kunder kan säga att de är lojala men agerar annorlunda. Därför kommer en mätning av både kundkänslor och deras interaktioner att ge en större bild av kundlojaliteten. Inkomstbaserade lojalitetsmått tittar på vart kunders pengar tar vägen. Fortsätter kunder att spendera dem med dig? Spenderar de mer? Eller väljer de att spendera någon annanstans?

Det finns ett kvalitetsmått som heter NPS (Net Promoter Score) Nyckeltalet används i kundundersökningar under en period för att göra en så komplett analys som möjligt.
– Av John Lidén, företagsmäklare och marknadsförare hos TACTIC Företagsförmedling AB. Artiklar är skrivna i generaliserande termer. Välkommen att kontakta mig vid eventuella frågor via john.liden@tactic.se

Postad av on jul 6 2021. Filed under Publicerat. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Sök i arkivet

Via månad/år
Via kategori
Sök via Google
Logga in | Copyright Israelinnovation.se 2021